
مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه درباره کلاهبرداری پیامکی با ارسال پیامکهای جعلی برای ثبتنام در سامانه ثنا هشدار داد.
مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه با هشدار به شهروندان در زمینه پیامکهای جعلی ثبتنام در سامانه ثنا، از عموم مردم خواست فریب پیامکهای جعلی در این زمینه را نخورند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، مدتی است پیامکهای جعلی با عنوان ثبتنام در سامانه ثنا برای عدهای از هموطنان ارسال شده است و از آنان خواسته میشود برای ثبتنام وارد یک سایت اینترنتی شده و مبلغی را پرداخت کنند.
در این وبسایت که به صورت جعلی طراحی شده است، اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب بانکی افراد سرقت شده و از این اطلاعات برای برداشت پول از حساب افراد و سایر انواع کلاهبرداری اینترنتی استفاده میشود.
به همین دلیل قوه قضاییه با اخطار به هموطنان، از آنان خواسته فریب پیامکهای جعلی در این زمینه را نخورند.
بیشتر بخوانید:
پلیس فتا و کلاهبرداری پیامکی
در زمینه کلاهبرداری پیامکی باید در نظر داشت به طور کلی دو نوع کلاهبرداری پیامکی وجود دارد که مرجع رسیدگی به آنها متفاوت است و بر اساس نوع هر یک از این کلاهبرداریها و بسته به اینکه آیا این جرم در دسته جرایم رایانهای قرار میگیرد یا خیر، ممکن است برای شکایت به پلیس فتا یا پلیس آگاهی ارجاع داده شوید.
- نوع اول این کلاهبرداری پیامکی، پیامک برنده شدن در جایزه است که در آن از شما میخواهد برای دریافت پول به درگاه عابربانک مراجعه کنید. برای پیگیری این نوع کلاهبرداری پیامکی باید به پلیس آگاهی مراجعه کنید.
- اما در زمینه پیامکهایی که با ارسال لینک درگاه جعلی قصد سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد را دارند و با این لینک به صورت فیشینگ کلاهبرداری میشود، باید به پلیس فتا مراجعه کنید.
شکایت از کلاهبرداری پیامکی
در گذشته برای شکایت از کلاهبرداری اساماس باید به دادسرا مراجعه کرده و طرح شکایت میکردید و دستور مقام قضایی را برای پلیس فتا و پلیس آگاهی و … دریافت میکردید.
این روش اما تغییر کرده است و اکنون برای شکایت از کلاهبرداری اساماسی باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید و شکایت خود را مطرح کنید و پس از آن پیامکی برای شما ارسال میشود که ثبت شکایت را به اطلاع شما میرساند. در پیامک دریافت شده به طور مشخص عنوان شده به کدام نهاد باید مراجعه کنید و پس از آن بر اساس پیامک دریافتی باید به پلیس فتا یا پلیس آگاهی مراجعه کنید و به همین دلیل باید بر اساس آنچه برایتان ارسال شده است به بخش مربوطه مراجعه نمایید تا پیگیر ادامه شکایت خود باشید.
قاف به عنوان بزرگترین مشاوره حقوقی تلفنی کشور آماده ارائه مشاوره حقوقی در زمینه جرایم سایبری و کلاهبرداری اینترنتی است. برای ارتباط با ما کافیست شماره خود را در کادر زیر وارد کنید:
جهت گفتگو با وکلای تخصصی قاف، شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.